Jävla skitkatt

Jag gillar i allmänhet min katt väldigt mycket. Han tycker om att mysa med en. Han gillar närhet, att ligga bredvid eller till och med på en när man ser på film. Han är smart, han undviker bilar. Hundar. Till och med vår dammsugare. När man är ute och hoppar studsmatta eller liknande på sommaren med brorsorna är han i närheten. Han tittar på oss. Han vill vara där vi är. När vi äter middag sätter han sig på en stol så endast hans huvud sticker upp över bordskanten och förväntas att få mat och äta med oss andra i familjen.
.
Men han kan va jävligt jobbig också. Han har en tendens att väcka en mitt i natten, jamandes och klösandes mot en dörr eller liknande för att man skall vakna och släppa ut honom. För några dagar sedan gick jag och la mig vid två-tiden, och vaknade sedan halv fyra av att han satt och klöste min garderobsdörr. Endast två jam gav han ifrån sig, han ville ut. Han hade bråttom. Antagligen suttit där ett jäkla tag för att väcka en ur djupsömnen. "Fuck you, jag skall sova" sa jag till honom, vände mig om och försökte somna om. Det blev tyst. Jag blev nöjd. Men det blev märkligt tyst. Sedan efter några sekunder kände jag lukten. Stanken. Jag trodde att jag inbillade mig, men sedan tände jag nattukslampan och såg detta.
.
Fan i mig vad lack jag blev. Jävla skitkatt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hahaha! Detta påminde mig om när jag var liten och hade en hamster som sprang i ett sånt där hjul hela tiden. Det var ett så jävla oskönt beteende. En kväll när hamstern (som hette Maximillian) för en gångs skull var tyst blev jag överlycklig. Sa "äntligen är han tyst!" och gick och la mig nöjd. Sen när jag vaknade på morgonen såg jag att Maximillian var död.

Det var inte lika kul. Begravde honom i en låda med bomull.



Hälsningar /Onodiginformation.se

2011-02-15 @ 19:41:44
Postat av: Hubbe

Hahah, fan vad roligt, men hemskt! Först jävligt nöjd, sen förtvivlad typ

2011-02-15 @ 20:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0