Fjärilseffekten med filminspelningar

Idag missade jag och Marcus vår buss vid slussen. Vi kom en minut försent. Om vi till exempel hade sprungit ner för Gullmarsplans trappa hade vi hunnit med en tidigare tunnelbana och i och med det kommit fram tre minuter tidigare och hunnit. Eller om vi tog mindre tid på oss att bestämma oss vart någonstans vi skulle äta. Eller VAD vi skulle äta när vi väl stod inuti 7-eleven. Om någon av dessa tre saker hade inträffat hade vi suttit på en tidigare buss. Små skillnader ändrar livet, the butterfly effect ni vet.

Detta kan hända när man spelar in saker. Om till exempel Fröjd hade lyckats spela in när jag faktiskt slår i vattnet hade det blivit en mycket roligare film. Eller om Ramin inte stängt av inspelningen precis när toaletten kraschar och vattet forsar, tänk om han hade fortsatt spela in? Vilket jävla klipp det skulle blivit! Kunde typ vart med på Americas Funnies Home Videos, om det nu går om man inte bor i USA.

Eller när vi var på Kungsberget. Vi spelade in två gånger när jag försökte mig på 360. Jag spelade in när David åkte på en skida. Men vi glömde spela in när jag skulle prova bakåtvolt. Tänk er filmen det skulle blivit! Slår i huvudet, landar och de flesta som inte sett att jag faktiskt slog i står bara och väntar på att jag ska hoppa av luftkudden för att nästa skall kunna åka. Tänk er filmen när folk springer fram och ser mig ligga och skaka, tugga, bloda ner och grejer. Det skulle vart ett klipp det.

Men nej, av någon anledning fick vi ej med de på film. Dessa små saker alltså.



Det finns förövrigt en sjukt bra film som heter The Butterfly Effect och handlar om just sånna här små saker som förändrar allt. En riktigt jävla bra rulle skall ni veta, med Ashton Kutcher i huvudrollen. Den är lite mindfucking. Dock finns det olika slut. Jag såg den med ett sorgligt slut två gånger, och sen kom jag över den med bra. Hett filmtips faktiskt.  

Betyg av IMDB: 7,8/10

Kommentarer
Postat av: Anonym

Länka nedladdning till den med bra då? :D

2011-02-18 @ 20:16:23
Postat av: Hubbe

Det var ett jäkla tag sen jag såg den senast, första två gångerna hade vi hyrt den och sen gick den lyckliga versionen på TV. Den olyckliga heter i alla fall Directors Cut, gjord för Europa som gillar sorgliga slut, medan den som inte har nåt med directors cut å göra slutar amerikanskt.



2011-02-18 @ 23:48:38
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: Matte

Kom och tänka på en scen från Benjamin Button rullen som handlar precis om det här. Kika på den här : http://www.youtube.com/watch?v=vvrzATr4gaQ

2011-02-19 @ 14:11:20
Postat av: Hubbe

A juste fan, kommer ihåg de.



Sånna där småsaker alltså, shiet. Tänk å ha allt knas på film.

2011-02-19 @ 15:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0