The Departed

Jag har sett denna rulle många gånger, men jag kände för att ge er den som filmtips om ni missat den.

The Departed är min farvoritfilm av alla Scorsese-filmer. Filmen vann fyra oscars, bland annat för bäste film och regissör.

Filmen skildrar två olika personers liv i Boston som båda söker till att bli poliser. Vi har Collin Sullivan (Matt Damon) som lyckas komma in och snabbt blir befodrad inom kåren. Sen har vi Billy Costigan (Leonardo DiCaprio) som blir stoppad på gränsen av Mark Wahlberg och Martin Sheens karaktärer som styr en egen enhet inom polisen. Han kan inte på något sett bli polis och får istället chansen att bli en infiltratör i den irländska maffian styrd av Frank Costello (Jack Nicholson). På så sett får polisen en tjallare inom maffian. Men maffian har även en tjallare i polisen i form av Matt Damon. Detta leder till en katt-och-råtta-lek där båda försöker få reda på vem den andra är.
Av mig får denna rulle 5/5. Mästerverk.

Tryck på bild för trailer.

Kommentarer
Postat av: Pauline

sv: ja den är grym! kanske lite tjejig, och för MIG lite väl drama ibland, men själva budskapet är väldigt bra så du borde se den :)

2011-09-01 @ 01:05:24
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Cicci

Uppdatera!! :D

2011-09-01 @ 18:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0