Strömma krog och kanalbar

I lördags så gled jag ner till Strömma med grannen (och föräldrarna samt deras vänner) och tog de lugnt, drack några öl och minglade. Typ.

Vi fick efter ett tag bord vid kajen. Jag undrade hur fan mina föräldrar lyckats få de, då de var så pass mycket folk. Då berättade farsan att vi fick låna de av dem som hade de reserverat bordet under kvällen. Jag undrade vem de var och farsan pekade på en lapp på bordet. 'Reserverat under Frank Andersson' stod de. Han hade tydligen då låtit pappa sitta där efter han sagt "nu ska jag upp och dansa, du får bordet så länge".

Min farsa hade då sagt, lite lustig som han är "Men Frank, du kan ju inte dansa?"
Mannen som kommit tvåa i Let's Dance blev tyst.
"Nej jag skojade bara, gå upp och visa vad du går för" fortsatte farsan sedan och skrattade.

Sen gick Frank upp och dansade i någon timme med en 20-30 år yngre brud.
De tycker i alla fall jag var en liten rolig anekdot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0