In Bruges

Ikväll visades In Bruges på TV4. Den var sjukt bra faktiskt, en riktigt skön engelsk film. Kan nog vara med på min top 10 lista. Den kommer upp i klass med Guy Ritchies filmer ta mig fan.

"De två brittiska yrkesmördarna Ray och Ken har stött på ett akut problem. Ett jobb går snett och dom måste hastigt lämna England. Deras chef Harry skickar dem på semester till den idylliska Belgiska staden Brygge tills situationen har lugnat ner sig. Ray hatar den charmiga lilla staden och det långsamma tempot och motvilligt går han med på att fördriva tiden med sightseeing. Ken å andra sidan störtförälskar sig i denna medeltidsstad. Då det efterlängtade telefonsamtalet från Harry äntligen kommer har den mystiska Chloe gjort Ray mer välvilligt inställd till att vistas i Brygge. Men vad Harry har på hjärtat kommer som en chock…"

Genre: Thriller, Komedi
Betyg på IMDb: 8,1/10


Klicka på bilden för att se trailern. Filmen är dock mycket bättre än vad trailern får den att verka.

Kommentarer
Postat av: J

Sant, jävla bra film

2011-04-18 @ 14:53:40
Postat av: Matte

Tänkte tanka tills jag så trailern, verkade ju värdelös. Kanske får ge den en ny chans då

2011-04-18 @ 15:13:34
Postat av: Hubbe

Som jag skrev, trailern var mycket sämre än vad filmen var. Filmen var jävligt bra.

2011-04-18 @ 18:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0