Begravning

Lunch åts på Bangkok och jag tog självklart kycklingspätt med jordnötssås. Anledningen till att jag inte tar något annat är att de andra bara smakar som det på Kina-Thai Gården så det kan jag äta i skolan, de kan jag inte med kycklingspätt. Och jag älskar det alltså, ojojoj.

Vi åkte sedan till Ingarö Kyrka och begravningen var fin. Men också jobbig. Prästen sammanfattade gammelmormors liv och jag fick veta saker jag inte visste innan. Hennes systrar grät. Min mormor grät. Mamma grät. Och så vidare. Jag fick ett paket näsdukar av min mammas kusin och dem tog ganska snabbt slut om man säger så.

Hon kremerades, det är skönt. Då kan man tänka på henne på vilket kyrkågård som helst, det är ju så det funkar.

Vila i frid Iréne.



Här var begravningen. Här blev jag också döpt. Känner ni igen det? De var där dem gifte sig i sista avsnittet av Solsidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0