BALE vs. DiCAPRIO

Häromdagen såg jag The Empire of the Sun vilket är den allra första filmen Christian Bale är med i. Efter det så wikipedia:de jag lite på honom och upptäckte lite saker jag fann intressant.

"Bale provspelade för rollen som Jack Dawson i Titanic, men avvisades eftersom Cameron inte ville ha två brittiska skådespelare som spelar amerikaner. Cameron valde istället Leonardo DiCaprio".

"Bale fick en comeback i och med rollen som seriemördaren Patrick Bateman i filmen American Psycho. Leonardo DiCaprio skulle få rollen men hoppade av och tog rollen som Richard i thrillern The Beach. Bale läste romanen för att veta hur Bateman beter sig i boken [...]" (vad som inte står är att han betedde sig som Tom Cruise gör i verkliga livet).


Bale var alltså tänkt som huvudrollen i Titanic, men DiCaprio fick den istället och sen var DiCaprio tänkt för American Psycho men hoppade av och Bale fick rollen istället. Tänk om det inte blivit så. Tänk om Leo varit Patrick Bateman och Bale varit Jack Dawson. Jag undrar hur världen sett ut då.


Hur vackert är inte det här från Empire of the Sun?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0