"Vem vare som fuckin rösta?"

.
Ingen mer än jag som ser ett problem med den här bilden?
Jo visst, SD är inte så jäkla nice. Folkpopulister. Men att Sverige blir så otroligt odemokratiska när dem kommer in i riksdagen tycker jag är fel. Om 400 000 Svenskar röstar på dem borde väl deras röster få bli hörda? Istället funderas det på att göra om hela systemet. Men vad, Vänsterpartiet sitter ju för fan redan i riksdagen, dem är också ganska extrema men det bryr sig ingen om. Smygnassar är hemskt. Men smygkommunister är chill. VA?
.
Jag tycker i och försig dem borde ändra systemet ändå. Alliansen fick fler röster än de rödgröna, men de rödgröna har fler platser i riksdagen. Say what? Och att SD blir vågmästare är riktigt oskönt. Men att alla blir så jävla odemokratiska, det gillar jag inte. I och försig röstar 95 % av dem dryga 80% röstberättigade att SD inte ska in i riksdagen och röstar alltså på nåt annat parti, som då försöker få bort dem. Så på nåt sett är det kanske demokratiskt.. Ja.
.
PS. Jag gillar inte heller texten under på bilden, ser ni den? "och nedskärningspolitik". Dem försöker få alla som hatar SD och börja hata nedskärningen. Det har väl inget med det å göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0