Vänstern är svag

Nu snackar vi inte om den politiska Vänstern.
.
Nej, utan jag är svag i min vänstra arm. Det märker jag när jag lyfter skrot och högerarmen klarar mycket mer än respektive. Exempelvis när man kör hantelcurl och man klarar 4-5 rep mer med Mr.Right. Eller varför inte bänkpress, där vänstern viker sig och får hela stången till en klurig lutning och man inte orkar lyfta upp den till säkert tillstånd och man ligger helt skev vid bänken.
.
Nej, I had it with this motherfucking arm that is motherfucking left. Man kan ju undra varför man är starkare i högerarmen än i den vänstra... Ja, juste. Därför. Så på grund av det tänker jag nu börja träna vänstern på det där typiska manliga sättet att träna en arm i taget.
.
Hah, nu vet ni det. Ni som kunde tyda mitt ganska uppenbara budskap.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Angelica

eller, så är det helt enkelt för att du är högerhänt och använder därmed den armen mest? Du måste nog göra det du syftar på väldigt ofta för att din arm ska bli starkare, men vad vet jag :)

2010-09-10 @ 19:29:07
Postat av: H

Jo, du har en poäng. Vilken Angelica är du (efternamn?).

Hur ofta är ofta, vad det jag nu än syftar på är? (;

2010-09-11 @ 03:32:28
Postat av: Angelica

Hm.. jag menar bara att det antagligen går snabbare om du tränar vänsterarmen lite mer när du gymmar.:) Fast det andra sättet är antagligen roligare..(?)

2010-09-11 @ 10:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0