Varsågod, Mellanmjölk!

Matte är diskussions kåt och jag har nu lovat att skriva ett inlägg om träning, så ni som inte tycker det är kul att läsa, läs INTE det här inlägget. Ni andra kan fortsätta..

Detremusketoererna.blogg.se skriver:
"Nu upp till dig Hubbe, hur ser din träningsplan ut, har du någon plan eller kör du Triceps och Mage varje dag? Hörs på din BLÖÖGGG".

Japp, jag kör triceps och mage varje dag, det är min träningsplan. Nää.. Eftersom du ska skriva en träningsdagbok och är lika intresserad i träning som jag så kan väl jag också skriva en. Har dock ingen listig plan som du har på hur jag ska träna. Jag kan ju då säga vad jag gjort den här veckan hittils, vilket är upplägget jag brukar köra.


Hade bara 30 min på mig, sen började skolan.

Tis:
Fuck uppvärmning, jag vill gå upp, inte ner.
3x10 Bänkpress 55 kg (har kommit av mig som fan efter sommarn).
3x10 Hantelpress 23,5 kg.
3x10 Lastdrag 55 kg.
3x10 Reppress 55 kg
3x5   Chins

Ons:
3x10 Sittande stångcurl 35kg
3x10 Hantelcurl 11 kg
3x10 Stående stångcurl 25 kg
3x10 Repdrag från hakan 36 kg
3x10 Repdrag från huvudet 36 kg
3x10 Triceps press 64kg 
2x10 Maximum av pull ups
1x10 Hantelpress 23,5 kg

Sen ska jag träna rygg, axlar och mage på fredag.


"[...] årskortet på GB tar slut "snart".. Vart fan ska man börja då? Kan man köra vidare på GB? De är ju trots allt bättre än WC och BJ på alla plan. Svårt.. Kanske får bli Ryssen på heltid? Hm..."

Vi har ju redan haft den här diskussionen tidigare men du verkar vilja ta upp den igen(?).
World Class Värmdö har blivit utsätt till Sveriges bästa gym, varför tjaffsa? BJ är lika bra, dock mer av ett "ta en kaffe-gym" för tanter och kostar mer än WC. Jag jobbar ju på Gustavsbergsbadet och har alltså spenderat lite tid i deras gym, men det är väldigt begränsat och det enda det kan komma med är att man kan bada.

Gustavsbergsbadet är en anläggning som skall främja människor till att röra på sig, främst inriktat på simning och har kritiserats för deras begränsning i gymmet, men nu har dem tagit in lite hantlar så det är ju soft.

Jag är ingen gym expert och det är inte gymmet utan personen som ger resultatet visst, men det här är fakta och inte saker jag hittat på själv. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Matte

Om siffrorna stämmer på vikten så är de bara sjukt. Iaf på Hantelpressen.......

2010-09-01 @ 19:30:18
Postat av: Hubbe

Sjukt dåligt eller tvärtom?

2010-09-01 @ 19:46:22
Postat av: willé

hahahhahahahh! 3x5 Chins "starkt":D

2010-09-01 @ 19:46:42
Postat av: Anonym

Hahaha wille din sjuka jävel.

Nej de lät väldigt mycket.. Även skumt att du bara kör 11 i hantelcurl men så mycket på hantelpressen,

2010-09-01 @ 19:48:28
Postat av: Hubbe

Ja, riktiga chins är jobbiga och gör ont i axlarna..

Däremot 18-19 pull ups, men det är en annan femma.



Jag kör 25kg hantelpress på badet, dem är av nån jävla anledning lättare..?



Förut var 11kg jobbigt men nu märkte jag idag att det är dags att lägga på lite, så ska tänja gränserna på hantelcurlen nästa gång.

2010-09-01 @ 19:56:46
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: Axel

Bara en liten fundering, kör du lutande eller rak bänk på hantelpress?

2010-09-06 @ 19:25:11
Postat av: Hubbe

Lutande, det tar tydligen mindre på axlarna och blir jobbigare då.

2010-09-06 @ 21:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0