Arriba

Jag har så jäkla mycket att skriva. Får försöka dra det kortfattat för jag har vart vaken sen 6.oo


Dagen började med biologi. Det knallar in en ihopmixad klass av 29 personer från Alicante (Spanien), men med olika bakgrunder. Snubben som tilldelats mig är tysk. 

Efter den ganska flummiga lektionen går vi ner till ljushallen och lyssnar på allas våran statsminister Fredrik Reinfeldt som besökte skolan. En stor och skön man.

Sen har vi ännu en seg biologi lektion med dem för att sedan bege oss till södra Mälarstrand, men först stanna på Donken på vägen. Sedan väl framme vid södra Mälarstrand så ska vi paddla kajak. Efter att ha åkt ut fem meter från bryggan ramlar jag i. En anledning är att jag har skitdålig balans och paddlar för hårt. Den andra är att jag till skillnad från nästan alla andra fick en proffs kajak, som är väldigt smal och lätt att tippa.

Jag gick därefter helt blöt in i en bastu som fanns där, och efter någon halvtimme kom alla andra också in och värmde sig. Även om dem inte ramlat i var dem nästan lika blöta, det regnade ju så jävligt.

Efter lite skoj-ryss-gymmande samt en pingismatch jag vann i samma hus som bastun var i, så delades klasserna. Spanjorerna drog till sitt vandrarhem medan några av oss drog till Taco Bar och åt middag.

Därefter gick vi till deras vandrarhem och hämtade upp dem. Vi tog dem till Gamla Stan och visade dem saker som även jag inte sett. Så jag upplevde Stockholm som på nytt. Jävla vackert det är.

Därefter blev det Skinnarviksberget. Kolla utsikten typ? Inte dagens roligaste upplevelse. Men efter det lämnade vi dem vid vandrarhemmet och begav oss till Slussen. För att döda lite tid gick vi för andra gången på dagen till McDonald's. En cheese och en McFlurry Magnum Brownie® (Köp Daim bara..)  så åkte vi hem.



I morgon är det On. Och fotbollsmatch.
Arriiiibbaa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0