Olika tränings metoder

Jag har helt plötsligt stött på flera olika träningsmetoder.
.
• Det ena är Mattes som går ut på att köra två olika slags pass, men köra dem flera gånger i veckan. Ska tydligen vara nice. Men något benpass syns inte till. Inte för att jag själv har något sånt heller...
.
• Det andra är Erics drop-set metod. Någon form av "varannan vecka grej" som går ut på att maxa ena veckan, alltså ta så mycket att du bara orkar 3-5 rep/ 3 set. Och sedan köra den andra veckan så pass lätt att du kan ta 20 rep/ 4 set.
.
Jag måste säga det att Mattes verkar skönare. Att hålla på och köra 20/4 tar ju fan evigheter. Man ska tydligen inte gymma mer än 45 min (uppvärmning ej inräknad), om man tränar effektivt. Men det gör man ju iof varannan vecka... Men fan, det verkar segt.
.
Själv måste jag få lite mer diciplin. Hade det förut, visste exakt vilka dagar jag skulle göra vad men nu har det blivit att man bara går runt och kör lite olika grejer. Det håller inte. Så nu får det fan bli såhär;
.
Måndag: Powerbox med farsan, typ varannan vecka.
Tisdag: Bröst/baksida axel/mage
Onsdag: Ben/ Biceps/ triceps
Fredag: Rygg/ axlar/ mage

Kommentarer
Postat av: Matte

Springer iaf en gång i veckan i typ 20 min, får fan räcka som benträning ;D

2010-10-06 @ 23:21:01
Postat av: eTG

biff

2010-10-07 @ 17:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0