En pinsam morgon för David

Min kompis David var med om något knasigt i morse.
.
Ni har väl alla hört att svenskar är så tråkiga, och osociala och allt det där. Och det klassiska scenariot att en utlänning kommit in på en helt tom buss, utom en person som är svensk som sitter på bussen och den utländska sätter sig på platsen bredvid. Svensken blir irriterad och frågar varför i helvete han sätter sig just där när hela bussen är ledig. Men den utländske är van vid att vara social, att prata med folk och undrar varför detta är konstigt. Men svenskar är inte sådana. En person som inte hälsar på en annan när den går förbi någon på gatan kallas på spanska för att göra en Sueco; att göra en svensk.
- Detta har ni hört va?
.

I ALLA FALL.
I morse när min kompis David, som är mer svensk än hela SD är tillsammans (true story), satt själv på bussen i morse kom det in en kille på bussen. Han går och sätter sig bredvid David.
.
Främling: Tjaaa!
David: Eh.. tja...jag känner inte dig?
Främling: Ä-är inte du Danne?
David: Nääe
.
~En pinsam tystnad uppstår
.
Främling: Nehe.. Då sätter jag mig här borta.
David: Okej
.
~Främlingen går och sätter sig på sätena bredvid, fast på andra sidan mittgången, inte typ längre bak eller fram så David ser ändå snubben hela tiden efter detta. Så då får han lov att sitta och kolla ut genom fönstret resten av bussresan för att det inte ska va så pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

El Sueco; att göra en svensk. HAHAHAHAHA Hubbe förfan du har läst spanska i 4 år!

2010-10-18 @ 23:15:55
Postat av: Hubbe

Jag vet att det inte ordagrant menar att göra en svensk, men El Sueco betyder ju svensk, orden innan kunde ja inte. Dumfan.

2010-10-19 @ 09:50:29
Postat av: Anonym

Tur att du var bra på spanska, annars hade det kunnat bli konstigt, tur.

2010-10-19 @ 14:24:18
Postat av: Hubbe

Min gamla spanskalärare sa att man gör en el sueco, att man gör en svensk. Skyll på min gamla lärare istället (;

2010-10-19 @ 15:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0