Dagens i-landsproblem

Förutom snön och slasket som är riktigt jäkla drygt, så har jag ett annat problem idag. Eller rättare sagt, varje dag jag börjar 8.20 eller 8.30. Det är nämligen så att jag måste ta en buss som går 7.12 hemmifrån mig men då är jag liksom framme i skolan några minuter innan klockan 8. Och det är ju segt att sitta och vänta 20-30 minuter. Men om jag tar en senare buss, 7.21 eller 7.27 så är båda dem bussarna alltid fulla. Jag får ingen fönsterplats. En fönsterplats är ett måste för att man skall kunna sova på bussen. Och de ska man ju kunna ju, förstås.

Så att sitta och sega i skolan är priset man får ta för en sovstund på bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0