Rosa gummiboll



På eftermiddagen besökte jag med klassen Stockholms Universitet, och såg på en dokumentär om alla kemikalier som vi får från våra konstgjorda produkter.


KUL GREJ NR.1
~En kvinna ställer en fråga efter filmen, om det finns någon grupp man kan vända sig till, och några seriösa handlingar man kan göra för att stoppa denna epedemi. Hon avslutar med ett chockerande: "Vi måste ju göra något åt det här, JÄVLIGT SNABBT!!"

SJUKT KUL GREJ NR.2
~En man får mikrofonen. Han berättar följande:

"Ah, jag var då i helgen och köpte en gummiboll! Jag hade tänkt göra sit-ups på den. Men sen när jag kom hem läste jag innehållsförtäckningen och såg att den innehöll massa sånna här dåliga kemikalier".

~Han tar upp en rosa pilatesboll, halvtom på luft. Han fortsätter sedan säga:

"Därför tycker jag att vi borde bojkotta sånna här slags gummibollar, jag tycker man lika väl kan göra sit-ups på marken".

Hela jävla publiker försöker hålla sig från att skratta, men nästan alla brister mer eller mindre ut i ett gråtande skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0