I natt upplevde jag Inception

Jävligt sjukt fenomen, ni vet det där med att drömma i en dröm. Jag var med om det i natt!

Jag var vid en sjö med min familj, fast jag vet inte om det var min familj, eller om det bara var min pappa. Han är den enda jag kommer ihåg nu i efterhand. Märkligt. Jag tyckte det var jäkligt ologiskt att ja var vid en sjö, och rätt som det var kom jag på att jag faktiskt bara drömde. Därför bestämde jag mig för att flyga lite över sjön. Jag slog i vattnet flera gånger, men flög gjorde jag. Sen när jag landat vid stranden igen där min pappa stod berättade jag för honom att det bara var en dröm, så han och jag kunde göra vad vi ville. Jag tog upp mina händer och försökte vinkla bergen vid sjön upp och ner, såsom de gör med staden i filmen Inception



   Jag stod och koncentrerade mig på att vinkla berget, men märkte inte att hela omgivningen hade förändrats. "Det är inte alls någon dröm" sa pappa. Jag upptäckte nu att vi var vid medis, och inte alls längre vid någon sjö. Han nöp mig i armen för att bevisa att jag hade vaknat och inte alls drömde längre. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var synd att jag vaknat, för det var så häftigt att kunna vara medveten om att man drömmer. Jag trodde nu att jag var vaken, och gick på medis med min farsa på väg till en musikbörsen för att köpa trumpinnar. Jag berättade för honom att jag drömde men kom på att det var en dröm, och han sa att jag tittar på för mycket film. 
   Sen ringde alarmet. Jag vaknade nu på riktigt.

True story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0