Ett kort inlägg som blev långt.

Varför skriver jag inget? Jo, för jag gör ingenting. Hade tänkt att festa den här helgen, men så blev det inte. Tur det kanske då jag är sjuk. Har varit det sen i fredags. Och när man är sjuk gör man ingenting, så då har man inget att skriva om. Har inte heller nån åsikt eller uppenbarelse jag kommit på som jag behöver dela med mig av, så vad fan ska man skriva då liksom?
.
Nu när jag tänker efter har jag en grej att säga. Jag är sjuk, och jag längtar till på tisdag då jag ska träna. Varför? Jo, för att till skillnad från vad folk säger blir jag frisk av att träna om jag är sjuk. Att chilla en vecka och bara sitta och dricka te blir man inte frisk av. Värmen från teét håller bakterierna vid liv liksom. Men om jag däremot tränar anstränger ja kroppen och får den motiverad att bli frisk.
.
Om man har mycket i skolan, det är stressigt och sen blir man klar med allt och sen det blir lov. Då händer de ju ofta att man blir sjuk de första dagarna. Det beror ju på att kroppen äntligen kan slappna av, motivationen att vara frisk har släppt, den positiva stressen som gjorde immunförsvaret extra starkt har lagt av och sjukdomen kan bryta ut. När jag tränar så motiveras min kropp till att bli frisk, typ.
.
En annan grej som inte gör en frisk om man redan är sjuk, men håller en från att bli sjuk om man inte blivit det än är proteindryck. Åtminstonde dyr sådan, sånna som innehåller alla vitaminer. Det är ju soft.
.
Hattigt inlägg. Men som sagt, jag är sjuk, smått ont i halsen och hängig. Nu ska jag se på lite tv. Såg förresten Inception idag. Jävligt bra andra gången också. Nice.

Kommentarer
Postat av: willé

vad fan dillar du om?

1) dricker man te så höjer man kroppstemperaturen som leder till att immunförsvaret blir starkare.(om man är lite kall)



2) tänk på träning som en skada, h. om man skadar sig medans man är sjuk så måste immunförsvaret multitaska=) immunförsvaret är inte så bra på det.



de är sant att om man motiveras att bli frisk så blir man det snabbare. studier har visat att om man kollar på bilder med sjuklingar(samma defekt som en själv) så blir man frisk snabbare.



men att träning skulle göra dig friskare och speciellt gym, de e ju bara bs.

2010-11-22 @ 00:31:35
Postat av: Hubbe

Haha, jag vet att jag dillade mycket. "Dillar"..oskönt ord.



1) Men de där med stämmer väl fan inte det du skrev? Det är ju som att spola duscharna på GBC med varmvatten istället för kallvatten, då blir det bara varmt och bakterierna frodas för dem gillar't.



2) Det kan mycket väl vara sant däremot. Jag vet att alla jävlar säger att man ska chilla när man är sjuk. Men som sagt måste jag ha lite motivation till att bli sjukare, och det gör jag genom att träna. Nåväl.

2010-11-22 @ 07:49:39
Postat av: E

hubbe förfan, aja ett gott skratt fick man iaf ;)

2010-11-22 @ 23:13:58
Postat av: H

"Men som sagt måste jag ha lite motivation till att bli sjukare.." friskare ska det stå såklart

2010-11-23 @ 07:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0