Dagens gym


                             Worldclass ägare.

Idag gymmade jag med Nico. Bröst/mag-passet blev det idag. Ingen direkt skillnad från förra veckan förutom att jag börjat prova att lägga på mer på bänkpressen, från 60kg till 65kg. Ska nog försöka klämma in lite bänk på varje pass. Sen provade jag även att ta 13,5kg i hantelflyes, och det var inge problem. Sen gjorde jag de vanliga övningarna, och drog till en massaker på slutet, benlyft. Finaste som finns för magen.

Efter gymmet började jag promenera med Nico mot Värmdö Köpcentrum när jag plötsligt vände om.

Jag: Vänta, jag ska nog fan till Sabis.
Nico: Varför då?
Jag: Jag ska köpa glass!
Nico: Glass?
Jag: Glass.
Nico: Glass?
Jag: Glass!
Nico: Ska du köpa glass?
Jag: Ja, glass!!
Nico: Vaddå, typ en Magnum?
Jag: Nej, Ben & Jerry!
Nico: Varför då..?
Jag: GOTT!
.
Det är väl soft att äta glass efter träning, eller?

Kommentarer
Postat av: Matte

Klämma in lite bänk på varje pass? Är du seriös? ;)

2010-11-03 @ 13:38:57
Postat av: Hubbe

Om jag ska klara 85 pannor innan den 19:e december måste jag nöta. Vaddå, är det slitsamt eller? ;)

2010-11-03 @ 17:13:48
Postat av: Matte

Haha jo då får du verkligen nöta men om du kör 4 pass bänk i veckan så lär fu bryta ner mer än vad du bygger upp ;)

2010-11-03 @ 21:54:49
Postat av: Hubbe

Tur att jag bara kör 3 pass då ;)



Nej men jag har också hört det där med nedbrytning.. Men om det går typ en dags vila mellan, gör det någon skillnad? Eller så kör jag lite bänk vartannat,.. De blir nog bra.

2010-11-03 @ 23:02:13
Postat av: Matte

Egentligen ska bröstet vila i 4 dagar innan man hoppar upp på bänken igen! Detta tycker jag är lite överdrivet men en dags vila är påtok för lite, minst två dagar emellan måste bröstet vila för ute brytas ner!

2010-11-04 @ 01:10:22
Postat av: Hubbe

Ajdå :S Fan vad känsligt det var... Trisst, minst sagt. Men liksom, lite bänk, det är bara en övning, behöver man inte köra lite intensivare för att bröstet ska ta stryk, liksom att man kör hela fulla bröstpass flera dagar i veckan, inte bara en övning... Eller? Behövs de så lite?

2010-11-04 @ 12:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0