Uppdatering

Igår chillade jag i Sergelgången efter skolan och Willé tappade bort sin mobil. Men det sjuka var att vi hittade mobilen 20 min senare typ. Han hade lagt den på ett bord i DNA och sedan gått iväg. Lustigt beteende minst sagt.

Så såg jag filmen Kick-Ass också.
Var den dålig? Överdriven? Omogen?
Hade jag själv hajpat upp den för mycket?
Var den bara osäriös och töntig?

Nej. Den sparkade röv för fan. Jävlar vad jag gillade den! Inte alls så "larvig" som man kanske trodde den skulle vara, typ "Supersugen med lite actionscener i" utan nej, detta var något extra.

Den var typ lika seriös som Spider Man 1 liksom, fast med fokus på en yngre tonåring än vad Toby Muguire ska föreställa. Den visade det som "ungdoms-superhjälte filmer" aldrig visat förut, till skillnad från typ "Sky High" eller "Zoom" så var den här mer seriös, gjord för äldre och jävla skön. 
Helt enkelt en jävla bra, hård actionfilm från 15 år med komiska inslag.

9/10 pungsparkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0