Promenad

Från början var det igår tänkt att jag skulle till Orminge karnivalen.

Först åkte jag in till slussen och stod och väntade på Dansken i 10 min. Sedan när han kom stod vi och väntade ytterligare 10 min på David. Och när David kom stod vi och väntade ytterligare 10 min på Julian. Sedan väntade vi 5 min till på Åke. Nu var klockan typ 22.

Då gick vi till Götbacken och träffade några till av Julians kompisar och så skulle det här gänget nu gå på en fest på Östermalm. Men Danskens kompis hade ringt och sagt att det "var en nice fest med massa tjejer vid Långholmen" så innan vi drog till Östermalm bestämde David, jag och Dansen oss för att kolla in festen på Långholmen först.

Väl vid Hornstull började vi gå över bron till Långholmen och följde signalementen "parkeringsplats" och "fotbollsplan". Vi gick förbi en sketen liten handikappsparkering och en fotbollsplats som enligt Dansken inte var en fotbollsplats utan en anteran eller något liknande grekiskt knasigt ord.

Efter 40 minuter på Långholmen hittade vi äntligen "festen". Dock var det bara grupper på fem personer, utspridda lite överallt vid Långholmens fängelse typ.

Så jag, David, Dansken och hans kompis Jonas tog beslutet att dra på festen på Östermalm istället.
Men när vi var i Hornstull och jag ringde dit fick jag reda på att den enda vi kände på festen, Julian, nu skulle dra så det var ingen idé att dra dit.

Så David drog hem och Dansken med, men min buss gick inte så jag och Jonas som jag aldrig träffat förut åkte en Ormingebuss mot Orminge festen, men fick på vägen reda på att alla typ dragit därifrån. Så vi stod och chillade en halvtimme i Nacka Forum och väntade på en buss mot slussen....

Sen kom jag hem vid typ halv 2. Värt.... nej. En jävla promenad blev det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0