Är du sosse?


Stalin?



"Är du sosse!?"
Är ett uttryck jag gillar. Pågot vis har det en negativ klang liksom, som gör det till någon slags svordomsmening.



I filmen Ondskan finns det ett roligt exempel. 

Ponti pratar med Silverhielm om gymnastikläraren Berg och säger:
Ponti: "Ah han verkar bra, den där Berg".
Silverhielm: "Ja men det ryktas om att han är en socialdemokrat".


Trots detta är det jävligt många som är sossar. Vänstern överhuvud taget. Varför då? Ideologin som är släkt med kommunism ju?

"Om Mona tar makten så kommer det löna sig att vara sjukskriven, jobba svart och kriminell."
"Lars Ohly lovade pengar till sjuka och arbetslösa".
"Jag kommer att vinna just för att jag är jag",
sa Mona Sahlin.




Nä ne... tacka vet jag liberalisterna till höger alltså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så jävla äcklig hubbe...

2010-05-03 @ 18:36:04
Postat av: ubb

J, motivering tack. Jag har inte sagt nåt elakt om/till dig liksom.

2010-05-03 @ 19:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0