Hover craft

Idag åkte jag svävare. Jag fick även prova på att köra lite.
Farsan väckte en tidigt som fan och man satt och käkade frukost vid 9.00 och klädde sedan på sig. En halvtimme senare var jag med familjen vid Vindö Varv enda längst ut vid Djurö typ. Det är mer än en mil ifrån där jag bor, och jag bor liksom 7km från Grisslinge. Med andra ord var det jäkligt långt ut.
Så hoppade familjen in i svävaren och drog ut på det isbelagda havet.
.
Joel springer lyckligt fram till dörren på'ren.
.
Upptäcker till min förvåning att den typ styrs med hjälp av ett avancerat cykelstyre.
.
Glider runt i 40knop mitt ute på fjärden.
.
Och så kommer man till så kallade "rännor" där färjor åker.
.
Men dem glider man över i några knop som ingenting ;)
.
Åkte och käkade på en skärgårdsresturang på Ingmarsö, det blev BBQ ribs med pommes och coleslaw, väldigt smarrigt.


När jag ändå håller på och jiddrar om det här kan jag åter igen lägga upp den här videon på när Rapport hade ett inslag om att posten kör svävare. Och ni som inte förstod det förra gången berättar jag nu att det är min farsa som kör svävaren, Thomas Flodman som de nämner i klippet och som blir intervjuad. Tjaa!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0