Sola för pengar

Förra veckan städade jag relaxen på Gustavsbergsbadet ganska hårt. Höll på i typ två timmar.

...Så när Nikki, som han heter, bad mig följa med honom upp till relaxen igår "för att hjälpa till med en sak" trodde jag det blev städning där igen.  När vi väl kommer upp dit tar han en av
                                                    
Dem där stolarna och går utomhus med den, och säger åt mig att ta en jag också. Jag tror att vi ska ta ut alla möbler som vi gjorde förra veckan och sen storstäda igen, så lite besviket drar jag ut en stol dit och är påväg in igen för att hämta en till när han tar ut en kanna vatten ur kylen och säger "Nu har vi jobbat hårt, så nu är det vår tur att ta det lugnt."

Vi går ut igen och sätter oss i varsin fotölj, och sen blir solning på G. Jag får ligga där och sola på jobbet. Så jävla chill alltså. Och så ger han mig en liten flaska och säger "smörj in dig med det här" och jag tar flaskan och förmodar att det är solskyddsfaktor (min värsta fiende) men upptäcker att det är babyolja.

"Inte många vet det, men jag lovar dig kompis, de där är de bästa man ska ta på sig om man vill få färgen, de blir finaste gyllenbruna om man tar de, asbra!" berättar då spanska Nikki för mig.


Aja, nu dröjer det väl inte länge innan jag drar till affären och införskaffar mig en flaska babyolja.
Om olivolja är
gjort på oliver.
Vad är då baby-
olja gjort på?


                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0