En regnig båttur

Farsan hade länge planerat att ta familjen ut med sin arbetsbåt i går. Han hade även planerat att ta med sig sin arbetskompis och hans tjej. Sen hade han förstås planerat att ta med sig den glade pensionären Håkan och hans svägerska med hennes tre barn. Alla dessa personer hade pappa planerat in i en utflykt i går och även fast jag sa att det skulle bli skitväder så åkte vi iväg. Tolv personer.
.
Vi käkade frukost på båten. Mackor från Delselius, gott gott.
Sedan åkte vi till ett ställe kallat Borgen utanför Utö som det tog 1,5 timme att åka till. Men det gick inte att lägga till någonstans. Som pappa planerat till i veckor, det gick inte att lägga till där.. Bra. Så vi fick åka 20 minuter mer, till Långfjärden. Där åt vi rostbiff med potatissallad, glass och tog gungade i hängmattor. Vi skulle badat men det var kallt i både luften och vattnet så det struntade vi i.
.
Sedan åkte vi till Ornö och åt middag på värdshuset. Där var det riktigt gott, jag åt lammkokletter med stekt potatis, rödvinssås och vitlökssmör. Sen någon knasig efterätt. Den glade pensionären Håkan bjöd hela sällskapet på både frukosten och middagen. Och han beställde in massa champagne och sådant till föräldrarna. Han snålade liksom inte. Han är ganska tät nämligen. Jävla trevlig gubbe.
.
Hemfärden var jobbig. Det spöregnade och båten gungade som fan. Men då sov jag bara. Likväl som jag gjort på morgonen på väg till Långfjärden. Och efter lunchen. Men sen när jag kom hem orkade jag bara vara vaken i drygt en timme, sen somnade jag. Trött. Så blir det när man blir väckt klockan åtta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stek

2010-07-25 @ 17:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0