En dansk morgon

Efter att jag tränat ett jäkla tag i morse så åkte jag med Nico till skolan, vi fick skjuts av Nicos sköna farsa.
.
Dem är danskar, och så satt farsan och skulle förklara för mig vad filmerna de hade hyrt handlade om.
2/3 av filmerna handlade i alla fall om seriemördare som mördade barn, och den ena åt upp barnen efter att han dödat dem... det samtalsämnet hade vi på svensk-danska hela resan, men det var nice, lite ny information om man ser de på det viset. Han försökte även lära mig vad "kidnappare" heter på danska, men de gick förgäves.
.
Folk brukar undra varför jag alltid har bråttom över övergångsställen. "Jag gillar inte att bli överkörd" brukar jag säga och idag så blev jag bara ännu mer motiverad när jag åkte med familjen Pedersen till skolan och farsan lackade på att ungarna gick över övergångsstället sakta och tänkte nästan bara gasa på när de gick där.
Så... ja, det var de det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0