Små snoppar av Soja

Fytoöstrogener är växtämnen som är väldigt likt östrogen. Ni vet östrogen, det kvinnliga hormonet som män också har men som kvinnor har betydligt mer av, som gör flickor till kvinnor under puberteten.
Och det finns i Soja.
.
David säger att om pojkar äter en massa soja produkter när dem är små och inte växt klart kan mängden östrogen göra så att de inte alls får så stora snoppar som de kunde ha fått.
.
Efter att fått reda på det här har jag nu lurat i min lillebror Joel att man får stor snopp av soja så nu har han det på allt.... nej ja skoja, jag sa som det var till han så nu undviker han det hårt.
.
Nu vet jag i alla fall varför japaner är så fjolliga, dem har fått i sig en massa östrogen. Ha!
Tycker jag var ganska skoj.
.
True story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0