Gisslan i Akalla

Julian sms:ar mig på eftermiddagen och frågar om jag ska med in till stan, för det tydligen finns en pub som inte har vakter. Jag har inget för mig, så jag åker till t-centralen där jag ska bli vidare guidad av honom.
.
När jag kommer fram säger han att några han var med såg minderåriga ut (bland annat lilla Åke) så de hade blivit utslängda. Den enda festen dem nu vet att de kan dra till är en enda borta i Akalla och Julian och jag bestämmer oss för att vi ska dra hem när tunnelbanan kommit och hans vänner åker till Akalla medans han och jag åker hem igen. Men när tuben väl kommer så ändrar han sig, och jag står i några stilla sekunder och funderar på om jag ska hoppa på eller inte, men går sedan även jag på eftersom jag inte har något bättre för mig. Ett val jag kunde fått ångra.
.
Efter att ha suttit på tuben i säkert 20-30 minuter kommer vi äntligen fram och man hoppar av och går upp för en trappa. Festen är tydligen i en lägenhet en minut från tunnelbanan så att bli rånad på vägen dit känns ju minst sagt osannolik. När vi kommer till det tråkiga våningshuset och möter han som bor där går oturligt nog några av hans gangster-grannar förbi och ser att vi, ett gäng, ska in i hans hus. De frågar honom om han har fest, och säger "Du Daniel, kom hit ett slag!" men han svarar "Inte just nu, jag har bråttom, vi ses!" och så går vi in.
.
Väl där uppe kommer kliver man in i en liten lägenhet med ett 20-tal människor som verkar vara sådär halvroliga. Ingen i gänget jag kom med har något dricka då det var meningen att vi skulle till en pub, så det blir till att sitta där och chilla lite. Bara 10 minuter efter att vi varit i lägenheten kommer Daniel som bor där och säger "kan jag få någons mobil, kom igen snälla, det är allt dem vill ha". Man får reda på att gangster-grannarna har följt efter oss upp i lägenheten och står nu i hallen och vill ha mobiler. Folk tror att han skojar men när man kollar in i hallen står dem där, och man ser allvaret i Daniels ögon. Jag gömmer alla mina värdesaker i mina bakfickor.
.
Den tråkiga festen har nu blivit ett gisslansdrama och folk börjar snacka om att vi är fler än dem och borde kunna få bort dem, men när man kollar runt ser man att det inte direkt är några huliganer som sitter på festen och skulle kunna få bort 5 gangsters. Någon säger att Daniel borde ringa polisen men då svarar han att dem vet vem han är och var han bor, så om han ringer polisen är han körd dagen efter. Enda vägen ut är dörren i hallen, vilket där dem står och lägenheten ligger på 8:onde våningen, så man kan inte komma ut på något annat sätt.
.
Musiken är borta, alla har gömt sina mobiler och sitter tysta och försöker höra vad som händer. Det är ingen skön känsla. Efter en timme kommer några andra gangsters som tydligen är vän med Daniel och lyckas få bort gangster-grannarna. Nu passar alla på att dra därifrån, innan man blir rånad liksom.
.
När vi kommer ner till tuben är det översvämning, någon har saboterat brandslangen som är där för att kunna släcka en eld om t.ex en tågolycka inträffar. Det är en halv decimeter vatten överallt och man blir blöt för att komma till tåget, men inte så farligt och alla kommer till sist på.
.
Alla fördomar om ghetto-förorten Akalla har nu blivit sanna. Ett tag kändes det som att man skulle behövt en pistol för att komma ut därifrån.
.
True story.

Kommentarer
Postat av: J

TRUE FUCKING STORY! I was there :o

2010-02-13 @ 16:24:21
Postat av: David

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Hubbe skaffa kniv

2010-02-13 @ 17:54:48
Postat av: Anonym

Shit :O

2010-02-13 @ 18:14:00
Postat av: Hubbe

Ah, fan dags att börja gå på självförsvar typ.

2010-02-13 @ 18:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0