Lite allt möjligt, en update helt enkelt.

Jobbade idag. Hard work, work. Nu måste jag tyvärr desperat leta efter någon som på något sätt skall vilja ta mitt nästa pass på jobbet då jag kommer vara utomlands då. Dock är detta den 26 december, alltså annandag jul och hur många lär vilja jobba då? "Lycka till" sa dem sarkastiskt på jobbet liksom. Men eftersom det är storhelg från man en schyst OB så någon lär väl nappa på betet hoppas jag.
.
Tyvärr så kommenterade morsan i helgen att "Fan Robert, du kan ju inte bara träna armarna! Du måste börja träna benen för att du börjar se ut som en handikappad som bara kan röra sig genom att gå fram på händerna".
.
Märkligt fenomen att min snittsiffra på 35 unika sökare tittat in idag, men att dem sedan gått in på bloggen 126 gånger. Vad var det som var så speciellt idag som ni behövde gå in på flera gånger och läsa? :)

Kommentarer
Postat av: Matte

"bara för att jag kan" du får fan ta och skärpa dig, värsta du någonsin har skrivit i din arma blogg.. Börja köra hantelpress på rätt sätt så ska du nog se att du inte kan köra med 30 kg längre.... Nu brinner det fan, ursäkta

2010-12-05 @ 22:49:57
Postat av: Axel

Served!

2010-12-05 @ 23:38:28
Postat av: Hubbe

Förlåt då... kände mig så nere med hela den här marklyftsgrejen att ja behövde få upp mitt confi lite. Men tar bort de nu..



Rätt sätt, vad är de då?

2010-12-05 @ 23:56:53
Postat av: Matte

Bra gjort, kika youtube, gå ner djupt som fan på nervägen, därför man kör med hantlar för att få strechen man ite kan få när man kör med stång.. Detta är typ 5 gånger jobbigare

2010-12-06 @ 00:18:42
Postat av: Hubbe

Detta stämmer att det blir mycket jobbigare. Men vafan, om man går ner mer än 90 grader så sliter man ju som fan på axlarna? Har alltid hört att man aldrig ska gå ner mer än 90 grader på någon övning, t.ex dips, hantellyft osv.

2010-12-06 @ 06:45:48
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: Matte

Det är precis det man vill åt, man vill strecha ut muskeln för att träna hela rörelselängden, finns absolut ingen mening med att köra med hantalar om du ändå går ner lika mycket som när du kör med stång. Sliter nog inte på axlarna om du köra sakta och strikta på vägen ner, och även inte har på mer vikt än vad du orkar..

2010-12-06 @ 19:21:26
Postat av: Matte

Hela grejen med hantlar är att man ska gå ner mer än 90 grader då du får strechen du inte får när du kör med skivstång. Annars hade man ju aldrig kört med hantlar. Sen sliter man inte på axlarna om man kör strikta rörelser och går långsamt ner, och även med en vikt som man kan hantera.

2010-12-06 @ 20:09:57
Postat av: Matte

Haha ops, nu vart det två inlägg då jag trodde att det första inte postades, så det kan gå

2010-12-06 @ 20:11:23
Postat av: Anonym

Känns lite fel när PTs och andra sagt att man inte skall gå ner mer för att inte slita, likväl som man egentligen alltid ska ha lutat bänk istället för vågrätt när man kör bänkpress, för att minimera slitskaderisken. Men att det blir jobbigare kan jag helt klart köpa, ska prova att köra på 23,5kg och göra "riktiga".



"finns absolut ingen mening med att köra med hantalar om du ändå går ner lika mycket som när du kör med stång" Detta stämmer dock inte. Man tränar alla småmuskler och balansen i armarna mycket mer med hantlar än stång.



2010-12-07 @ 13:52:14
Postat av: Matte

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-32320.html .. Klart en PT inte säger åt dig att gå djupt då du KAN skada dina axlar, hur kul skulle det var för PT:n då? Han riskerar ju inte att du ska pajja axlarna för att bli starkare..

2010-12-07 @ 17:11:41
Postat av: Hubbe

http://www.youtube.com/watch?v=ZbKxJ-IRWr4



Han kör likadana som mig, fast går typ ner ännu mindre och kör snabbare. Å han är fan huvudmodellen för A&F, de säger ju nåt.



Eller? Men som sagt, ska ändå prova att gå ner djupare.

2010-12-07 @ 20:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0