Sommarjobb

Jag har ju länge förväntat mig att jag ska få jobb på posten. Och nej, det är inte skrattretande jobb. Det innebär att man får vara ute hela dagarna (cykla utan tröja och bli brun) och cykla i 4-5 timmar i sträck om dagen och palla äpplen till lunch. Jävligt soft egentligen när man tänker efter. Och det som förvånar alla, lönen som är så jävla mycket bättre än typ Willys eller Ica, nämligen 90kr/timmen om man fyllt 17 vilket jag har och leder till 720kr om dagen i 4 veckor.
.
Dock kommer dem det här året nästan bara ta in folk med körkort, så det blir antagligen inget jobb där. Finns en liten chans, men inte stor.
.

MEN! Farsan sa att Lånarö eller något liknande i skärgården behöver någon som jobbar för dem, typ macken och kiosken. Kanske fler. Så då kan det bli så att jag och kusinen min bor på mina kusiners landställe som är på en ö under några veckor på sommarlovet och tar deras kitkat-båt till jobbet varje dag. Jävlar vilket härligt jobb. Jag är jävligt taggad! Hoppas lönen är duglig ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0