Naturlig dag

Alarmet ringer 7.30 och det är tänkt att jag ska gå upp för att hinna ta en joggingrunda. Men orken finns inte där och istället sover jag en halvtimme till för att sedan gå upp, köra lite bicepscurl, lite benspark (har ju en gymmaskin hemma) och sedan ta en dusch.

Motivationen för att springa finns inte riktigt där alltså.. nästan så man ser Never Back Down igen bara för att få lite motivation (;


I alla fall.
Åkte till Naturhistoriska riksmuséet idag men vi såg INTE på Cosmonova. (Känns lite som att dra till Heron City men inte gå på bio, men i alla fall.) Istället gick vi och såg på en massa uppstoppade djur och lärde sig om dem typ. Det intressantaste var skrattmåsen: -"För att få iväg en kråka som inkräktar flyger dem i flock och mobbar den genom att skita på den!"


Därefter var det dags för lunch och jag, Erik och David satte oss på gräsmattan utan för Stockholms universitet och kände oss lite som akademiker, i alla fall jag och Erik. En jävla god Kycklingsallad åt ja, grejer det. Därefter köpte jag en Ben&Jerry peanut butter cookie dough glass för 27 kronor.... värt? Ja, möjligt om nån annan betalar för en ;)

Sen gick vi till 4H-gården som var ganska nära univestitetet. Där inspekterade jag, Mange och Nico kossor.... grymt. Det enda coola var en  halvblind gris vid namn Stina. Stina hade tidigare bott i en lägenhet i Östermalm men bodde nu på den här gården. Hon sprang runt i en skön kombination av att klia sig hårt på en bänk eller att ramla om och om igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0