Hemma

Dag 1.
Resan startade i torsdags morgon.
På vägen dit satt man med datorn i knät och glodde på Pulp Fiction, och stannade vid McDonald's för att äta lunch på vägen dit. Aj aj aj..
Efter att ha knallat in på Inter Sport där i Gävle och köpt ett underställ var vi back on the road again och nästa stopp var vid Topski Ski-shop för att hyra utrustningen.

Vid 18-tiden var vi uppe i stugan och satte oss till ro. För några år sedan hade jag varit uppe vid den här stugan och renoverat den, eller snarare rivit ut allt i den. Nu, 2 år senare var den helt jävla remaked och hur fin som helst. Jag blev paff.

Middag vid 22 för då kom ägarna till stugan som vi känner, gulasch soppa blev det.

Dag 2.
Startade i Tandådalen. Skidor för fulla rullar, grymt. Eller rättare sagt twintips, fast varför jag åker med dem vet jag inte egentligen. De ser väl allmänt coolt ut antar jag, för de enda trixet ja klarade var liksom 180, 360n fick jag aldrig till. Måste ta tag i de där.

Det fanns fan snö btw! Fast bara liksom där de behövdes vara snö på något vis, inte nere i byn. Lite var avstängt men inget vesentligt. Efter lunch så åkte vi släpliften över till Hundfhället där vi först och främst åkte Trollskogen, såklart. (Ni som vart där vet fan vad ja snackar om, den e standard). 

När vi skulle tillbaka skulle vi prova på att åka Väggen.



Den var var isig som en jävla skridskobana så att åka ner för den på riktigt vis var ju uteslutet.
Min lillebror Joel på 10 år åkte ner 2 meter i backen och ramlade sen. Därefter gled han hela jävla backen ner med huvudet först och var nere typ 3 min senare ;D

Till middag blev det fläskfilé med potatisgratäng och bearnaise.

Dag 3.
Den här dagen var vi först i Hundfjället där vi provade väggen igen och den här gången fanns det snö på´ren så de var inga problem för någon att åka ner hur chill som helst.
Trollskogen igen också såklart, och så lite funpark på det och sedan åkte vi till Tandådalen med släpliften som tar en kvart att åka. Sen åkte vi mest en jävla massa offpist och sedan var de schlutt på det roliga. Dagens skönaste var när Morgan skulle åka ner för en liten backe i skogen men åkte en meter åt höger fel och fastnade med skidornas framspets i mossan och gjorde en framåtvolt ner för ett 2 meters stup och landade på magen.

Till middag blev det kyckling med jordnötsås. Fint som fan.

Dag 4.
Vi åkte hem. Jag provade Magnum Gold?! på vägen hem. Gött.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0