Sjuken

Tjena tjena, äre gött eller?
Själv mår jag lite dåligt, jag är inte glad i hågen, inte kry. Jag är förkyld med någon grad för mycket i kroppen.
Och jag blir irriterad när man nämner det och folk säger "shit, tänk om du har svininfluensan". Även om de skojjar. Jag börjar bli riktigt trött på uppståndelsen.

De är ju fan som när fågelinfluensan kom och "hela världen skulle dö" men så dog 60 pers typ.
Bara att de har skapat ett vaccin mot de här viruset, så det blir mer uppmärksammat och alla ska ta det.

Men jag tycker som Dansken, ge vaccinet till riskgrupperna. Skit i oss, tryck inte i oss virus och kvicksilver, vi vill inte ha det.
"Okej, även om vi inte är i riskgrupperna är man ju snäll och vaccinerar sig så att man inte sprider smittan till de som faktist är i riskgruppen." motargumenterar ju folk då.
Men vaccinera bara varenda jävel som är i riskgruppen så gör de inget om vi smittar dem för att de är immuna.
Visst, många kommer bli sjuka, men inte värre än hur de brukar vara när influensan härjar runt, som den gör vart ända år.

De finns ju vissa symptom man får när man fått svinet.
Och de är att man får ög feber, ont i kroppen och i halsen.

För två år sen var jag såhär sjuk. Fast värre.
Jag orkade inte röra mig, för då dunkade mitt huvud som fan, och jag låg bara still i 2 dagar. Jag orkade inte ens ha på TV:n, inte ens på lägsta volym. Jag spydde hela tiden, hade hög feber, ont i halsen och snorade som bara den. 
Har jag då haft svininfluensan?
Nej, ja har haft den årliga influensan, som är värre.

 
Djugården är kvar i Allsvenskan. Yehaa.
Är inte så insatt kanske men, ja tycker de är nice.
Men de här med sporter, särskilt fotboll, har ni tänkt på det här?
Till exempel nu, när Djurgården vinner, då säger man "JAA, VI VANN!"
Men när man förlorar, de säger man "DEM FÖRLORADE" eller "DJURGÅRDEN FÖRLORADE"
Och då är de inte längre "vi".
Så brukar det särskilt vara vid VM matcher i fotboll. De tycker jag är lite festligt.



Kommentarer
Postat av: cäcy

Men det är ju vi ungdomar som ÄR riskgrupperna Hubee x)

2009-11-09 @ 18:55:06
Postat av: hubbe

NEEE.?

Barn och gamlingar, astmatiker och diabetiker.

2009-11-09 @ 19:35:41
Postat av: ccc

Nej. "Svininfluensan verkar framförallt drabba yngre personer under 30 år och även barn är mottagliga för svininfluensan som är mycket smittsam och mer smittsam än en vanlig influensa."



Hämtat direkt från sjukvårdsguidens hemsida!

2009-11-09 @ 20:21:59
Postat av: hubbee

äääh... vafan.

Min morsa ska tvinga i mig sprutan immorn, och jag är sjuk. ja är inte posetiv.

2009-11-10 @ 18:15:18
Postat av: Ccc

Lycka till! Man blir bara sjuk i en vecka eller så, så det blir nog bra ändå!! HIHIII

2009-11-10 @ 20:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0