Jullåtars sköna texter

Har suttit och tankat in våra två julskivor i iPoden och sitter och lyssnar på dem, till och från skolan.
Så har jag lagt märke till några sköna citat.
Jag har även lagt märke till att "It must have been love" är med på en av dem. Alla låtar är inte jullåtar bara för att de är med lite bjällerljud och de nämner nog julord, det måste vara de där lilla extra.
Men "It must have been love" nämner fan inte ens ordet christmas i låten. Hur fan i mig hamnade den där?
Jävla Per Gessle alltså..

Nåväl, här är citaten:

"You scumbag, you maggot. You cheap lousy faggot. Happy Christmas your arse, I pray God it's our last"
- "Fairytale of New York"

"So whatever you say, It's all fine by me. Who the fuck anyway wants a Christmas tree? 'Cause the snow keeps on falling even though we were bad. It'll cover the filth. We should both just be glad."
- "A Christmas Duel"

"Nu är det jul igen i både slott och koja. Och över hela landet drar en kollektiv noja. Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort. O Jesus, se nu vad du har gjort"
- "Juligen"

"Jag gillar inte julafton, det är en vidrig dag. Med kletig gammal risgrynsgröt och julkorv vid sitt spad.
Och inte får man heller dom klappar man vill ha. Jag gillar inte julafton, det är en vidrig dag."
- "Hårda paket"
 
En bonus grej jag tycker är härlig är i "Fairytale of new york" där killen sjunger "I could have been someone" och hon svarar "Well so could anyone". Sant. Starkt.


Kommentarer
Postat av: David

Den bästa och finigaste jul låten aså ;)

här -----> http://www.youtube.com/watch?v=XOb8P7iJQiQ

2009-12-16 @ 21:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0