Inglorious Basterds

Tjaaa!
Igår åkte jag till Sergel och på vägen dit träffade jag både Jocke, hans brorsa Marcus och Max, och så vare chill in till slussen. Sen åke jag till hötorget och träffade Jimmy och Tea (jag är då som nåt slags tredje hjul) och så gick vi på bio och såg premiärenc av Quentin Tarantinos "Inglorious Basterds" och den var skitbra! Seriöst, 5/5 får den av mig, Tarantino kan vara så jävla bra ibland alltså. Dock satt vi på front row så man fick spana lite här och var för att se filmen, men de va fräs.

Filmen handlar om, får er som av nån anledning inte vet det, om en liten grupp jude-amerikaner som under kommand av Brad Pitt under andra världskriget ska mörda så många nazister dem kan i ockuperade Frankrike, och så är det om hur många liv flätas samman, alla som vill döda nazister typ, Goebbels, Hitler, på en bio i Paris... Skitbra, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0